Thursday 14 February 2013

Trip ke Bangkok, Thailand



Ni adalah antara shopping complex yang sangat menarik di Bangkok iaitu Terminal 21. Ini bukan terminal bas or airpotprt okey. Yang menarik terminal 21 ni ia menggabungkan antara banyak negara dalam satu shopping complex.This concept is market streets of the world. Antaranya ialah Rome, Paris, Tokyo, London, Istanbul etc. Maksudnya satu tingkat adalah bertemakan rome dan setiap tingkat mengikut negara tersebut.



For those yang belum g london kat sini boleh mendapat gambaran nya sikit. So gambar tersebut menggambarkan jalan2 di london.. Setiap floor and architecture nya jugak ala2 bangunan Dan bentuk seperti di london.



Ni sapa yang tau? Ini adalah jambatan San Francisco. Agak besar gak jambatan ini ada dalam shopping complex ini. Sangat menarik dan wow.



Ini pulak di luar toilet yang bertemakan Rome. Bayangkan setiap floor toiletnya mengikut tema negara masing2. So sapa2 yg rajin korang g la explore setiap tingkat floor kat Terminal 21 ni. Yang ku dengar gempak gak floor toilet di Tokyo.



This is MBK or Mahboonkrong. Ni shopping complex yang best jugakla. Sbb semua ada kat sini cinema, bowling, tempat shopping and food court yg best. Barang2 kat sini jugak murah. Mcm sungei wang pun ada gak cuma lebih besar lagi. barang2 kat sini mcm yang ada kat Chatuchak r Jatujak market tu. Cuma kat sini beraircond la and x padat mcm jatujak market yg besar giler tu.



Perasan tak senibina bangunan tu. Kepala dia tradisional but body dia modern nye senibina. Genius right...

















4 comments:

Anonymous said...

sawadeekrab

thegreenlatio said...

Sawasdee krub..kob koon krub

Anonymous said...

Ohhhsemmmmmm!

Unknown said...

Crab..crab..kihkih